torsdag den 21. februar 2013

Må jeg præsentere Læringsrum - MIN bog!

Det er altså en helt speciel følelse at åbne en kasse bøger, og så står mit navn på forsiden af dem ALLESAMMEN.

Det sidste års tid har jeg skrevet på en bog om rum og indretning i skoler og børnehaver. Bogen er skrevet sammen med kunstner og designer Rune Fjord og handler om at bruge rum og indretning som aktive redskaber i det pædagogiske arbejde med børn. Den er desuden fyldt med sjove, lærerige og til tider lidt skøre øvelser, som lærere og pædagoger kan lave sammen med børnene for at få en større forståelse for, hvordan rum opleves og derfor påvirker både mennesker og aktiviteter. Selv små forandringer kan faktisk have stor virkning.

Det har været et fantastisk spændende og lærerigt arbejde - og resultatet er blevet rigtigt godt og flot (hvis jeg selv skal sige det ;-)).

Bogen 'Læringsrum' er lige udkommet på Akademisk Forlag.
Interesseret i at læse mere? Så klik på dette link og læs et uddrag af bogen.

Man må godt prale lidt af sig selv, ik?


Mange af bogens illustrationer er lavet af den dygtige illustratør Marie Zeuthen Andersen
- kig endelig forbi hendes blog, hun laver de fedeste illustrationer!

47 kommentarer:

  1. Tillykke med udgivelsen, det må virkelig være en skøn følelse. Syntes bogen ser spændende ud;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Vera. Det er en fantastisk følelse at stå med det færdige resultat i hånden :-)

      Slet
  2. Ai, hvor spændende!!! Den skal jeg da helt sikkert have fingrene i, det er jo også sådan noget jeg arbejder med!
    Rigtig stort tillykke med din nye forfattertitel!!
    Jeg glæder mig til at læse den!

    Kram - Betine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Betine :-) Modtager gerne både ris og ros!
      Kram Bodil

      Slet
  3. Tillykke Bodil - godt gået. Det lyder bestemt som en spændende bog :-)

    Kh
    Trine

    SvarSlet
  4. Tilykke med det :) det virker til at være en super spændende bog. Jeg er ved at løse til pædagog, og det kunne være helt spændende at læse den ! Ved du hvornår den kan lånes på bibliotek?

    Kh. Jo

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Jo! Jeg ved faktisk ikke, hvornår den lander på bibliotekshylden, men mon ikke man kan bede sit lokale bibliotek om at få fat i den? Jeg modtager meget gerne både ris og ros, når du har læst den.
      Kh Bodil

      Slet
  5. Det ser rigtig spændende ud, tillykke med bogen.
    Min mand arbejde på Hillerød Pædagogseminarium i faget Værkstedsfag.
    Er der et sted han kan læse mere om bogen, se billeder?
    Kh. Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Stine,
      Tusind tak! Der ligger et lille uddrag af bogen på Akademisk Forlags hjemmeside: http://www.akademisk.dk/butik.aspx?c=Item&category=4537&item=30289.
      Kh Bodil

      Slet
  6. Tillykke med bogen. Det lyder fantastisk og ser spændende ud. Kender helt sikkeret et par pædagoger som ville ha godt af at kikke lidt i den............ :0)

    Hilsen Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, tak, Gitte! Det gør jeg også - men der er heldigvis også mange, der allerede er rigtigt dygtige til at bruge indretning og rum :-)
      Kh Bodil

      Slet
  7. Ih hvor flot. Den vil jeg meget gerne se nærmere på :-)

    SvarSlet
  8. SEJT! Du må da virkelig gerne være stolt. Det ville jeg da også være. Stort tillykke med udgivelsen. Knus Maria

    SvarSlet
  9. Kæmpe tillykke - hvor må det være fedt!

    SvarSlet
  10. Hvor er du sej Bodil - stort tillykke med det og sådan noget må man helt sikkert prale med.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Christina :-) Så praler jeg lige et par dage til :-)

      Slet
  11. Tillykke med den flotte bog. Man må gerne prale når man har god grund til det. Bogen lyder spændende og lyder også som en der har været spændende at lave/skrive. Endnu engang tillykke

    SvarSlet
  12. Eiii, STORT tillykke bodil - det må være det bedste at stå med "produktet" i hånden. Det lyder som en rigtig spændende bog - og et område der godt kunne gøres mere ved i Danmark. Super sejt, Bodil. Knus Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Pia! Ja, det er ret specielt at have været i gang så længe, og nu ligger der færdige resultat der på bordet :-) Skønt og nervøst på samme tid! Knus Bodil

      Slet
  13. Kære Bodil
    Den bog ser så spændende ud! Åha jeg tænker på mit bachelor projekt, selvom der er længe til! Det er altså så interessant et emne :)

    Knus Nikoline
    www.muslingens-mor.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Nikoline - det er et rigtigt spændende emne, som der er stort behov for at blive taget fat i, så det ville da bare være fedt, hvis du vil skrive bachelor om det! Knus Bodil

      Slet
  14. Tillykke med bogen - den er sikkert god.

    Kh en anden Bodil (jeg er henrykt over at du hedder det samme som jeg - det er der ellers INGEN der gør..)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Bodil! Nej, det er godt nok ikke tit man møder en navnesøster :-)

      Slet
  15. Tillykke med udgivelsen!
    Det ser ud til at være en spændende bog - helt klart en jeg kunne være interesseret i at kigge nærmere på :)

    Kh. næstenpædagogen ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Rikke - det er jeg glad for at høre!
      Kh Bodil

      Slet
  16. Kæmpe tillykke!! Det kunne da være jeg skulle have fingrene i den. Vi skal til at arbejde med læringsrum i den institution jeg arbejder i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Mette Kathrine! Det lyder rigtigt godt - håber den kan inspirere jer :-)

      Slet
  17. Stort tillykke med bogen! Hvor er det fantastisk og godt gået!

    SvarSlet
  18. Hvor vildt! Det er da for sejt. Jeg tror mange drømmer om at skrive en bog - men det er lykkedes for dig! Stort Tillykke

    SvarSlet
  19. Stort tillykke med bogen :-)

    Kh Mette

    SvarSlet
  20. Hvor spændende! Tillykke med udgivelsen. Jeg sender lige et link til min søns klasselærer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Britta - det er jeg glad for at høre!

      Slet
  21. Stort stort tillykke med udgivelsen! Hvor er det stort at skrive sin egen bog, og så i sær om så fedt et emne! Endnu engang tillykke - sejt gået!

    SvarSlet
  22. Wow! Tillykke Bodil.
    Det må virkelig være stort. Jeg kan godt forstå du er stolt. Det har du al grund til at være!

    SvarSlet
  23. Gu fanden skal du være stolt !! - total godt gået. Tillykke med den :-)))

    SvarSlet

Tusind tak for besøget og kommentaren! Jeg sætter så utroligt stor pris på hver eneste kommentar og gør mit bedste for at besvare alle :-)