tirsdag den 8. maj 2012

Endnu en Emma-nederdel har set lyset

Endnu en gammel dug har måttet lade livet for at genopstå som den skønneste sommernederdel til Emma-tøsen. Denne runde sag har fået ribkant i lilla og kantbånd i turkis med lilla syning.

Jeg kan lige se hende danse rundt om midsommarstangen med skørtet bølgende om benene og en matchende blomsterkrans i håret.... Ah, idyl ;-)) (hehe, man har vel lov til at drømme? Specielt når tøsen ikke er lige så glad for kjoler, som hendes mor synes, at hun skal være?)




15 kommentarer:

  1. Man kan virkelig finde de smukkeste duge rundt om...

    Jeg synes den her er blevet til en skøn nederdel!

    SvarSlet
  2. Tak, Karen Elisabeth! Ja, det kan godt betale sig at kigge efter duge i genbrugsbiksen :-))

    SvarSlet
  3. Hej hvor er den bare sød...super flot arbejde.

    SvarSlet
  4. Næh hvor er den bare fin!!

    SvarSlet
  5. Ej hvor er den fin:-) Det er da også helt synd, hvis den bare skulle blive ved med at være dug, når nu den kan bliver fin nederdel:-)

    SvarSlet
  6. Louise & Rikke, takker :-))

    Mie, tak - det har du da så ret i :-))

    SvarSlet
  7. Vilken underbar sommarkjol!

    SvarSlet
  8. Hvor er den bare smuk!

    Hilsen
    Mette

    SvarSlet
  9. Ej, hvor er den fin...håber du får omvendt hende ;o)

    Knus Pia

    SvarSlet
  10. Nøj hvor er det da en skøn nederdel, det er som du skriver lige før man kan se den danse i sommernatten.

    SvarSlet
  11. Super sød nederdel og fantastiske snurretoppe i forrige indlæg

    Stine:)

    SvarSlet
  12. Mette, tak :-)

    Pia, tak jeg gør mit bedste - en skam at jeg ikke selv kan hoppe i den her model, men dugen er bare ikke stor ;-)

    Marina & Stine, takker takker :-))

    SvarSlet
  13. Ej, sådan en fin nederdel og så med ribkant - kunne du mon komme med en vejledning til at sy sådan en på sin nederdel - jeg kan bare IKKE få det til at fungere og det ser jo så legende let ud ;-)

    SvarSlet
  14. Hej Karce, det vil jeg meget gerne, men der kommer nok lige til at gå en måneds tid eller to, inden jeg får lavet en DIY. Indtil videre får du her en hurtig forklaring: Og det er altså super let. Tommelfingerreglen siger, at ribkanten skal være 3/4 af mave-omkredsen, men det kommer lidt an på kvaliteten - så det er altid godt at måle på den fysiske mave samtidig :-) Højden er det dobbelte af den højde du vil have på ribben + sømrum. Så syr jeg ribben sammen i siden, så den danner en rund cirkel. Folder den dobbelt og sætter den fast i livet ret mod ret med nåle. Jeg strækker den, så den får ens rynker hele vejen rundt. Og så syr jeg den fast - med en stretchsøm (eller en overlock eller siksak). Jeg afslutter med en lige stikning for at få syningen så pæn som muligt, stadig på bagsiden, men det er der vist delte meninger om :-))

    Håber det hjalp? Ellers spørg endelig igen :-))
    Kh Bodil

    SvarSlet

Tusind tak for besøget og kommentaren! Jeg sætter så utroligt stor pris på hver eneste kommentar og gør mit bedste for at besvare alle :-)