mandag den 9. marts 2015

Strikket børnehue

Først var det hæklingen, der tog mig med storm. Så den tunesiske variant. Og nu er jeg gu' dælme begynd at strikke. Hvem skulle have troet det for 5 år siden? 

Her i begyndelsen er det mest små overskuelige projekter som denne hue, men der ligger også en begyndende trøje i garnkurven. En trøje! Det føles altså lidt vildt! Men der er altså noget helt specielt over at sidde med lækkert, blødt uldgarn i flotte farver og se det vokse sammen til et stykke beklædning. Jaja, lidt tante-træk er det vel kommet over en, her i 40 års alderen...

Grundopskriften på huen er fra en finsk blog og fundet gennem LutterIdyl, der har strikket samme fine hue i en babystørrelse. Nu har jeg jo ingen babyer længere, så jeg har udvidet maskeantallet for at få huen til at passe til en 7-årig med et stort hoved. Den er faktisk så stor, at den også kan passe til en voksen, så næste hue kommer måske til at sidde på mit eget hoved. 

Opskriften er fundet her: Muita Ihania
Antal masker & pind: 108 på strømpepinde 4,5

Garn: Peruvian Highland Wool i 4 forskellige farver. 



1 kommentar:

Tusind tak for besøget og kommentaren! Jeg sætter så utroligt stor pris på hver eneste kommentar og gør mit bedste for at besvare alle :-)