fredag den 29. juni 2012

Et kunstværk i en kop...

Mademoiselle Oiseau er flyttet ind hos os. To kopper med den elegante og kuriøse pariserinde skal nu hjælpe med at dække mit daglige kaffe-fix. Jeg er helt vild med de sarte stregtegninger af Lovisa Burfitt, der pryder det fine stel fra Rörstrand. Et kunstværk i en kop.....

Kopperne er købt under et par skønne dages ferie hos svigermekanikken i Höganäs. Her ligger en af iittalas designoutlets med bl.a. Rörstrand, iittala, Höganäs og Arabia - det meste er ret dyrt af 2. sorteringsvarer at være, men man kan være heldig at gøre nogle gode fund. Og fund - dem elsker vi jo :-) Så stik næsen forbi, hvis du er i trakterne og trænger til at brænde lidt penge på keramik.....



9 kommentarer:

  1. Flotte krus kan godt forstå de skulle hjem til dig og bo!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kunne ikke stå for den fine streg :-)

      Slet
  2. Fine kopper. Er også vild med deres Pippi og Emil stel ;o).

    God weekend - min er startet med en pivet dreng på armen (Jacob med mellemørebetændelse) :o(.
    Håber snart hans humør vender, så moderen kan få lidt energi igen.

    Knus Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de har mange fine ting :-) Øv at I igen er ramt af sygdom. Nu må det da snart vende? Knus og god weekend til jer!

      Slet
  3. Ehm... Hvor lang tid tager det at køre derhen fra jer?? Jeg har efterhånden set så meget fedt fra de outlets, at jeg snart starter bilen og kører derover. Men måske er det lidt langt (og dyrt) at køre efter et outlet... Men hvis man nu alligevel skulle til Sverige og besøge jer kunne man måske lige køre forbi...??

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tager en times tid - så kom du bare :-) Vi kan sagtens kombinere det med en udflugt næste gang I er på besøg - der er mange skønne steder i nærheden for børn og mand :-) Er der noget specielt, som du gerne vil have? For så kan jeg jo også kigge efter det, når jeg ind imellem er på besøg hos svigermekanikken.

      Slet
    2. Lad os lige sætte en dato snart:-)

      Slet
  4. Så utrolig flotte kopper! For en fantastisk kunst!

    SvarSlet

Tusind tak for besøget og kommentaren! Jeg sætter så utroligt stor pris på hver eneste kommentar og gør mit bedste for at besvare alle :-)